منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 152
بازدید هفته : 224
بازدید ماه : 224
بازدید کل : 99763
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






شش دلیل برای ورزش کردن

شش دلیل دیگر برای ورزش

آیا می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید، انرژی بیشتری داشته و یا حتی عمرتان طولانی‌تر شود؟ شاید هیچ‌ دارو و هیچ كیمیایی را بهتر از ورزش پیدا نكنید.نباید از مزیت‌های ورزش در پیشگیری از بیماری‌های مزمن گرفته تا تقویت اعتماد به نفس غافل باشید.برای پی‌بردن به مزایای ورزش و بهبود كیفیت زندگی خود به این 6 نكته توجه كنید:

 

با ورزش خوش‌اخلاق‌تر می‌شوید

تا به حال شده كه بعد از یك روز كاری سخت و پر از استرس، وقتی كارهایتان به خوبی پیش نمی‌رود، احساس عصبانیت كنید و با افرادی كه در اطرافتان هستند كج‌خلقی كنید؟ شاید خودتان هم نخواهید كه عصبانی شوید، اما كاری از دست‌تان برنمی آید.

انجام پیاده‌روی به مدت نیم ساعت می‌تواند شما را كاملا آرام و حتی خوش‌‌خلق كند. ورزش مواد شیمیایی موجود در مغز را كه با احساس شادی و شادابی ارتباط دارند، فعال كرده و فرد احساس آرامش می‌كند. پس سعی كنید قبل از انجام كارهای روزانه، مخصوصا اگر كارتان پُراسترس است، كمی ورزش كنید.

ورزش منظم می‌تواند در شما احساس بهتری ایجاد كند و اعتماد به نفس را در شما بالا ببرد. ورزش، افسردگی و اضطراب را هم در افراد كاهش می‌دهد.

با ورزش می‌توانید به جنگ بیماری‌ها بروید

اگر نگران هستید كه مبادا بیمار شوید، بیماری‌ قلبی گرفتارتان كند، یا اینكه دچار پوكی استخوان و به دنبال آن شكستگی استخوان شوید، به طور منظم ورزش كنید. انجام ورزش منظم به ما كمك می‌كند، نه تنها از بیمار شدنمان جلوگیری كنیم، بلكه بهتر بتوانیم بعضی بیماری‌ها را كنترل كنیم. ازجمله وقتی به فشار خون بالا مبتلا هستیم. عادت كردن به ورزش همچنین باعث كنترل چربی خون می‌شود. ورزش همچنین از ابتلا به دیابت نوع دوم جلوگیری كرده و از پوكی‌استخوان و خیلی از سرطان‌ها جلوگیری می‌كند.

با ورزش می‌توانید جلوی چاقی را بگیرید

اگر می‌خواهید وزن‌تان را كم كنید یا می‌خواهید وزن خود را در حد ایده‌آل نگه دارید، باید ورزش كنید. ورزش باعث می‌شود كه كالری بیشتری بسوزانید و بهتر وزن‌ خود را كنترل كنید. برای چاق نشدن لازم نیست وقت زیادی برای ورزش كردن صرف كنید. فقط كافی است به جای استفاده از اتومبیل، پیاده روی كنید. ناهار كمتر بخورید و زمانی را به قدم زدن اختصاص بدهید. تلویزیون را خاموش كنید و به جای دیدن برنامه‌هایی كه به شما ارتباطی ندارد، قدم بزنید.

با ورزش می‌توانید عضلاتتان را تقویت كنید

تا به حال شده وقتی به خرید می‌روید، بعد از بلند كردن وسایل‌تان نفس‌نفس بزنید؟ یا وقتی می‌خواهید از سربالایی خیابان عبور كنید، چند بار مجبور شوید بایستید و نفس تازه كنید؟ این برای این است كه ورزش نمی‌كنید، چون ورزش كردن تنفس شما را آسان‌تر می‌كند.

ورزش كردن باعث می‌شود اكسیژن و مواد مغذی، بهتر به بافت‌های بدن برسند. در واقع ورزش كردن موجب تقویت دستگاه قلبی - عروقی شما می‌شود. جریان خون به قلب و عروق بهتر می رود و قلب با كیفیت بیشتری عمل می‌كند.

ورزش، نسخه بدخوابی است

اگر با به خواب رفتن مشكل دارید، یا خواب خوبی نمی‌كنید و بعد از خوابیدن هم خستگی‌تان درنمی‌رود، ورزش كنید. انجام ورزش و فعالیت‌های جسمی در طول روز می‌تواند باعث بهتر شدن خواب شبانه شود، حتی ورزش كلید بهتر خوابیدن است. ورزش كردن باعث می‌شود كه ما سریع‌تر بتوانیم بخوابیم و حتی خواب عمیق‌تری داشته باشیم و بعد از خواب هم با احساس خوبی بیدار شویم. به طور طبیعی باید 5 تا 6 ساعت بعد از انجام ورزش، احساس خواب آلودگی كنیم

ورزش، سالم‌ترین تفریح است

اگر نمی‌دانید تعطیلات آخر هفته‌تان را چگونه بگذرانید به این توصیه ما گوش كنید. با همه اعضای خانواده مخصوصا بچه‌هایتان، دسته‌جمعی برای پیاده‌روی به پارك یا به كوهنوردی بروید. حالا كه فصل تابستان است، می‌توانید به شنا بپردازید یا با بچه‌ها توپ بازی كنید. ورزشی را انتخاب كنید كه از آن لذت ببرید و سبب شود كه شما بخندید. این ورزش‌ها نه تنها موجب سلامت شما می‌شوند، بلكه حس دوستی را میان شما افزایش می‌دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah